THIS BLOG WAS CREATED ALONG THE JOURNEY TOWARDS MY BETTER LIFE AS I AM STRUGGLING THE VERY BEST OF ME AS A MOM OF TWO ADORABLE KIDS, ZIQRI (5YO) & ZARA (3YO), A LOYAL WIFE THAT ALWAYS WANNA BE BY MY HUBBY'S SIDE, Mr. ZAM (Mr. TEACHER) AND CURRENTLY WORKING ON MY ONLINE GRAPHICS DESIGN JOB on @m.designworks (instagram)

LET'S BE MY NEW FRIENDS AND SHARE YOUR OPINION WITH ME
ツ NICE TO MEET U TOO!

Tuesday 25 August 2015

STOP JUDGING ME!

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

FIRST OF ALL,
THIS IS THE MOST IMPOSSIBLE THINGS THAT WE EVER ASK FROM OTHERS WHEN WE ARE READY TO EXPOSED OURSELVES TO ONLINE SOCIAL NETWORKS,
WHO'S AGREE?

Tidak ada seorang insan pun di atas muka bumi ini yang suka mendengar kritikan apatah lagi dewasa ini fenomena 'KEYBOARD WARRIOR' yang ternyata berleluasa di kalangan masyarakat kita. Betul kita tidak boleh halang orang dari sebarang tanggapan negatif yang mereka ingin lemparkan dengan alasan kita lebih mengetahui apa yang kita lakukan dan bukan mereka. Tapi kita perlu lebih bijak memilih had-had yang sesuai untuk kita perkatakan di khalayak ramai. Aku sedar perkara-perkara buruk boleh berlaku kepada sesiapa sahaja.

Orang boleh menilai kita berdasarkan apa sahaja kerana mereka hanya melihat apa yang mereka ingin lihat menyedapkan mata mereka dan mereka hanya ingin baca apa yang mereka ingin baca menyedapkan hati mereka dan begitu juga dengan kita.

  Sebab penulisan ni pun bukan suatu yang mudah sebenarnya tatkala kita ingin meluah apa yang kita rasa, dalam pada masa yang sama kita juga perlu fikir apakah kemungkinan apa yang pembaca pula akan fikir.  Jadi aku akan cuba sedaya upaya untuk menulis dengan sebaik mungkin supaya apa yang ingin sampaikan diperjelas dengan baik. Akan tetapi aku sedar bahawa aku ini khilaf dari untuk tidak melakukan sebarang perkara yang menyentuh hati sesiapa sahaja. Setiap kali kita perlu cuba dan cuba tetapi kita tidak boleh menafikan sebarang kemungkinan kerana cara pemikiran setiap orang itu berbeza bergantung pada sudut pandangan mana mereka berada. So everyone have to be a risk taker but what we can try is to minimized it as much as we can. 

It is good to hear that there's a people around us who willing to give us an advise and try to correct our mistakes and we will hope for a positive critics towards us but we couldn't expect more than what we show. 



Yup, it is impossible to ask people from stop judging us or just ask ourselves do we stop judging others?
PLEASE DO NOT HESITATE TO LEAVE ANY COMMENTS IN MY POST COZ IF I DO ANY MISTAKES, THERE'S A ROOM FOR ME TO IMPROVE SOON :)

THANKS READERS:)

notes: Sedikit-sebanyak masih rasa gentar untuk meneruskan penulisan kerana teramat takut benar melukakan hati sesiapa dengan TIDAK SENGAJA. Tapi sekurang-kurangnya kita mencuba, dengan izinNya semua akan kembali baik seadanya..

No comments:

Post a Comment