THIS BLOG WAS CREATED ALONG THE JOURNEY TOWARDS MY BETTER LIFE AS I AM STRUGGLING THE VERY BEST OF ME AS A MOM OF TWO ADORABLE KIDS, ZIQRI (5YO) & ZARA (3YO), A LOYAL WIFE THAT ALWAYS WANNA BE BY MY HUBBY'S SIDE, Mr. ZAM (Mr. TEACHER) AND CURRENTLY WORKING ON MY ONLINE GRAPHICS DESIGN JOB on @m.designworks (instagram)

LET'S BE MY NEW FRIENDS AND SHARE YOUR OPINION WITH ME
ツ NICE TO MEET U TOO!

Thursday 17 March 2016

Holiday March 2016

Tujuan holiday ni menuju satu tujuan yang semata-mata nak cari handphone baru hubby je..LOL! Aku ni masa mula2 before start cuti tu semangat la dok fikir2 apa yang nak di shopping kan..sekali dah sampai je 1 Borneo Mall tu aku dah jadi cam blurr apa yang nak dibeli sebenarnya. Last2 aku masuk H&M beli baju budak berdua je, konon nak bli handbag tapi tak jadi nak beli. Sebabnya aku dok usya on9 shop yang jual authentic H&M, Zara, MNG, Charles & Keith semua tu jual lagi murah oo..watpe nak beli yang mahal kalau dapat jimat macam 50 hengget per item if beli on9 je kan. Macam baju anak2 tu aku lagi suka shopping kat butik sebab nak tengok size & material jugak. Kalau barang sendiri aku tak cerewet sangat beli on9 je.

Berbalik pada topik hubby nak cari handphone baru, hubby memang  dah survey la jugak phone yang sesuai dengan budget dia tu. Ada juga aku recommend dia beli dengan package maxis sebab dulu aku beli package memang berbaloi.Tup2 masa kat dalam mall tu terjumpa jugak maxis centre. Kau tau MAXIS bagi handphone FREE je bila ko sign package dia!!! Gila ko FREE, memang FREE la! Masa kitaorang on9 tengok kat website macam tak caya jugak, lepas tu tanya2 kat orang maxis tu baru la percaya. Yang ni promo untuk pelanggan setia MAXIS je tau. Untuk yang korang memang pakai MAXIS sekarang ni dan ada la jenis smartphone yang free tu termasuk la yang hubby sambar ni. Benda free tak boleh la untuk yang cerewet sangat hokey, ni sambar je apa yang ada.Untuk maklumat lanjut korang zoom in skit pic pamplet yang aku tangkap gambarkan ni dan untuk segala tok nenek maklumat lagi korang gi website ni (klik je) => MAXIS




Ada juga pilihan smartphone yang korang datang kat MAXIS CENTRE tu tak payah bawak satu sen pun untuk bayar, korang angkat phone balik bergaya seperti baru lepas dapat bonus penggal pertama pekerjaan dan menyambar satu Iphone 6. Tapi yang tu harga phone kena bayar installment setiap bulan beserta bil bulanan korang. Pada aku price dia antara yang paling murah la boleh dapat sebab last time aku beli phone pun dengan package maxis memang lagi murah dari market price. Tapi zaman aku beli dulu takde lagi style installment macam yang sekarang ni. Aish..tetibe aku rasa nak kena beli phone baru..hubby dah dapat phone FREE, boleh agaknya aku sambar budget asal dia nak beli phone cash tu untuk aku kot, warharhar!!! Astarghfirullahalazim...


No comments:

Post a Comment