THIS BLOG WAS CREATED ALONG THE JOURNEY TOWARDS MY BETTER LIFE AS I AM STRUGGLING THE VERY BEST OF ME AS A MOM OF TWO ADORABLE KIDS, ZIQRI (5YO) & ZARA (3YO), A LOYAL WIFE THAT ALWAYS WANNA BE BY MY HUBBY'S SIDE, Mr. ZAM (Mr. TEACHER) AND CURRENTLY WORKING ON MY ONLINE GRAPHICS DESIGN JOB on @m.designworks (instagram)

LET'S BE MY NEW FRIENDS AND SHARE YOUR OPINION WITH ME
ツ NICE TO MEET U TOO!

Thursday 11 June 2015

FAKTOR-FAKTOR YANG PERLU AKU PERTIMBANGKAN SEBELUM MENINGGALKAN PEKERJAAN TETAP DAN MENJADI SURI RUMAH TANGGA SEPENUH MASA

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Teringin benar aku ingin berkongsi bersama kalian kenapa aku memilih utk menjadi seorang suri rumah tangga. Sebenarnya apa yg sedang aku lalui ini bukanlah satu jalan yg mudah. Kisah bermula apabila suami aku mendapat surat tawaran posting di Sarawak ni dan pada ketika itu aku sedang bekerja sepenuh masa (as an Interior Designer la, nak cakap jugak. Hehe..) di Seremban. Jadi pilihan yg ada ialah sama ada aku kekal bekerja & menjaga dua org anak sendirian atau ikut suami besarkan anak bersama-sama lalu kehilangan kerjaya impianku ini.

Cuba korang teliti jadual carta yg aku sediakan ni

























Anak panah warna hijau menandakan apa yg aku rasa baik utk hidup aku dan warna merah merupakan apa yg aku tak berapa suka la. Jika diperhatikan jadual ni tak banyak menbantu pun dlm membuat keputusan, btul tak?
Ni sekadar aku nak kongsi apa faktor2 yg ada. Mana tau klu ada yg sedang berada dlm situasi mcm ni kot2 membantu keputusan korg kelak.

So, klu nak tahu jugak mcm mne keputusan tu dibuat, bleh la tggu entry aku yg berikutnya, hehehe.. Jgn marah ye...TUNGGU!!!

2 comments:

  1. nice entry. hihii berguna untuk ecah even iols tak kawin lagi.
    mihmih

    ReplyDelete